Thursday, September 3, 2009

MALAYSIA..............

assalamualaikum..semua..jmpa lg tp ni dh edisi di malaysia..dlu edisi palmy..28 august 2009 keberangkatan pulang aku ke m'sia but terasa mcm mimpi plak terpaksa tinggalkn palmy yg aman damai 2.mengimbas kembali 27 august ramai kwn2 yg dtg ke umah visit me for the last time..rasa sedih sgt time 2..rasa xnk blik m'sia.tp memikirkn mak,abah&keluarga aku gagahkn jgk hati ini..berkorban meninggalkn farzana bknlah idea yg bernas but itulah keputusan yg terpaksa aku telan..isk..isk..isk..diringkaskn cerita tibala 28 august 2009.lps solat subuh kitaorg berangkat ke airport.dgn hati n beg yg berat sgt2 kitaorg tiba kt airport..smpai je dh ada insan yg menanti iaitu a.yazrin,hafeez,afnan&lutfi..hafeez tlg angkt beg aku..tq hafeez.berjasa sgt2..akk terharu..pas2 cpt2 check in..disbbkn agk lewat aku check in so x ckup wak2 utk sembang ngan diaorg..aku rasa bersalah sgt2..teringat2 kata2 afnan"semoga maju jaya" n kata2 hafeez"jmpa kt m'sia k.yong"..terharu sgt2..tq adik2..msuk je dlm kapal terbang airmata jatuh xtertahan2..smpai org sebelah 2 tnyer are u ok miss??hnya mampu memberikn anggukan..sedih meninggalkn k.shikin,farah n especially farzana..kebetulan the little girl kesygn aku 2 tgh sleep..smpai kt auckland segalanyer berjln lncar..check i pun settle..but bila dh ke upstairs sblm jmpa immigration ada problem plak..hand luggage aku di weigh..kantoi..diaorg sruh aku trun kt tmpt check in n settlekn psal beg tersebut..
dipendekkn cerita,so mmg Allah nk menguji aku bnykla brg2 aku terpaksa aku throwed ke dlm bin..and yg pling sedih aku terpksa buang kain baju kurung yg xjd k.diana jahit..sorry k.diyana..mmg dissappointed but aku xrasa upset sgt..sbb apa yg terjadi ada hikmahnyer..Allah menguji aku di bln Ramadhan.n aku terima dgn redha..
aku jgk dikenakn byrn sebnyk 155 dollar sbb terpksa msukkn ke cargo jgk 1 hand luggage..xpela benda pun dh berlalu.aku terima ngan redha..Alhamdulillah aku smpai ngan selamat..nmpkla mak aku mengalirkn airmata gembira waktu ambik aku kt KLIA...Allah menguji lg...bila aku keluar dr balai belepas Ya Allah mmg terasa teramat2 panas..rasa nk naked je..hahahahaah...dr hr aku blik smpai ke hr ini aku bgn pkul 3 pg n taking bath..
mmg ujian Allah utk aku..tp aku x whining sgtla tkut mak abah aku terasa..
but okla..okla pnjg lebar plak aku bercerita hr ni..ni pun guna laptop cousin aku..tq k.dik..
kang menyusahkn cousin aku plk..ok semua jmpa lg..doakn aku sentiasa redha menerima ujian Allah ini......bye..assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment